You are here: Home > przyroda > Wielkość i usytuowanie ośrodka

Wielkość i usytuowanie ośrodka

Każda szkółka dla sprawnego realizowania swoich zadań produkcyjnych musi mieć ośrodek administracyjno-gospodarczy. Wielkość ośrodka i wzajemny stosunek jego części funkcjonalnych zależą przede wszystkim od: 1) lokalizacji szkółki, 2) wielkości szkółki i 3) charakteru jej produkcji. Między wielkością szkółki a wielkością ośrodka istnieje prosta zależność. Większe szkółki powinny mieć zasadniczo większy ośrodek gospodarczy. Również charakter produkcji decyduje o tym, jak duży ma być ośrodek, z ilu i jakich budynków i pomieszczeń ma się składać. Na przykład w szkółkach, gdzie wyprodukowany materiał roślinny zabierany jest w przeważającej ilości ze szkółki, budynek przeznaczony do pakowania roślin wysyłanych jest w zasadzie niepotrzebny. Ośrodek administracyjno-gospodarczy składa się z wielu budynków obejmujących pomieszczenia mieszkalne, administracyjne, gospodarcze i socjalne oraz z terenu otwartego, przeznaczonego na podwórze gospodarcze, przejściowe składowanie niektórych materiałów, komposty itp. Ośrodek, zwłaszcza jego część administracyjna i socjalna, powinien być otoczony zielenią umiejętnie wkomponowaną w całość. Jest to jak gdyby reprezentacyjna część szkółki. W tej ozdobnej części należy posadzić ciekawsze i mniej znane gatunki drzew i krzewów uzyskując nie tylko efekt dekoracyjno-plastyczny, ale i dydaktyczny, gdyż możemy obserwować wzrost rzadziej spotykanych gatunków w warunkach danego środowiska i ocenić ich przydatność dla terenów zieleni.

Comments are closed.

szkolkarstwo arty przyroda formy produkowanych roslin normy jakosciowe lokalizacja szkolki uksztaltowanie terenu gleba i podglebie h 2 arty przyroda h 2 najlepsza gleba gleby piaszczyste prochnica woda w glebie blizsze poznanie terenu h 3 arty przyroda h 3 dzielenie powierzchni kwatery drogi ogrodzenie zywoploty h 4 arty przyroda h 4 przeswietlenie zywoplotu inspekty produkcja szklarnie rury w szklarni h 5 arty przyroda h 5 rosliny wegetatywne nawozy mineralne planowanie plodozmianow zmianowanie a okres produkcji roslin kolejnosc roslin h 6 arty przyroda h 6 przyrodnicze podstawy zmianowania pomieszczenia socjalne pakownia szopa do zimowania warsztaty h 7 arty przyroda h 7 pomieszczenia gospodarcze pomieszczenia mieszkalne wielkosc i usytuowanie osrodka pielniki brony talerzowe h 8 arty przyroda h 8 glebogryzarka mechanizacja pracy zraszacze zrodlo wody urzadzenia nawadniajace h 9 arty przyroda h 9 technika rozmnazania pielegnowanie siewek drzew wykopanie siewek wykopywanie sortowanie i dolowanie technika pikowania h 10 arty przyroda h 10 pikowanie siewek oslanianie powierzchni gleby siew iglastych do gruntu duze nasiona sposoby siewu nasion h 11 arty przyroda h 11 siew jesienny pora siewu postepowanie z nasionami przed siewem przesuszenie przechowywanie nasion h 12 arty przyroda h 12 oczyszczanie czyszczenie i dosuszanie nasion sila kielkowania azot i potas prace pielegnacyjne h 13 arty przyroda h 13 pedy u iglastych mlode rosliny w kwaterach sadzenie pod sznur przygotowanie roslin do sadzenia pora sadzenia h 14 arty przyroda h 14 nawozenie obornikiem wiezba sadzenia plan sadzenia szczepienie zima w szklarni szczepienie w szklarni h 15 arty przyroda h 15 szczepienie w korzen szczepienie przez stosowanie technika okulizacji przed okulizacja przebieg pogody h 16 arty przyroda h 16 okulizacja przygotowanie zrazow wybor zrazow pora sadzenia podkladek szkolkarstwo sadownicze h 17 arty przyroda h 17 rozmnazanie drzew i krzewow lisciastych wysadzanie przygotowywanie sadzonek pora przygotowywania pedow sadzonka zdrewniala h 18 arty przyroda h 18 puder chemia organiczna substancje wzrostowe proces wzrostu zdolnosc ukorzeniania sie sadzonek h 19 arty przyroda h 19 odklad powietrzny rozmnazanie przez odklady kopczykowanie pedow zmniejszenie rozstawy kopczykowanie w duzych ilosciach h 20 arty przyroda h 20 obsypane pedy rozmnazanie przez kopczykowanie rozmnazanie przez podzial i odrosty rosliny mateczne sadzonki korzeniowe